Artikel 37

14/12/2009, Antwerpse jongeren maken eerste dubstepdocumentaire-video
opgeroepen op 16/12/2009, Gazet van Antwerpen
http://www.gva.be/antwerpen/antwerpse-jongeren-maken-eerste-dubstep-documentaire-video.aspx

Antwerpse jongeren maken eerste dubstepdocumentaire-video

Twee Antwerpse jongens hebben zich een jaar lang verdiept in de snelgroeiende dubstep scene. Gewapend met een camera trokken ze van het ene feest naar het andere om onderweg te kunnen spreken met een aantal nationale en internationale dj's, producers en promotors. Het resultaat kan je nu bewonderen in de eerste documentaire over dubstep in België.

Jeroen Visser en Jonas Lion maakten, met steun van de Stad Antwerpen , de muziekdocumentaire 'dBstep - dubstep in België'. Diepe/grappige/vreemde interviews worden afgewisseld met vlotte/explosieve/energieke partyshots van de belangrijkste dubstep-events. De onderliggende soundtrack is 100% Belgisch.

Tal van dj's, promotors en procuders passeren de revue: Bunzero, Saviour, Grimelock, Benga, Kastor & Dice & Sim, Starkey, Gaz, Truth, Mate & Fudge, Headhunter, Borgore, Science, Goldorak & Solpher, Geeks, Cal & Sikey, Soi, Piro, AKS & Selah Sue, Phonetics, The Soulblazers-crew en The Furthur-crew.

Na de première in Trix Muziekcentrum op 6 november 2009, kan je terecht op de volgende locaties voor een vertoning:
12 feb 2010: FFWD - Nijdrop - Opwijk
24 feb 2010: Rotation - Café De Cover - Gent

Artikel 36 Artikel 38